مسير قيمتي طلا در هفته جاري در بازار هاي بين المللي
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

براساس اعلام کارشناسان بازار طلا،پیش بینی قیمت طلا برای آینده قدری دشوار به نظر می رسد.

مسير قيمتي طلا در هفته جاري در بازار هاي بين المللي

این هفته از 26تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 16نفربه افزایش، 5نفربه کاهش و 5نفر به ثبات بهای جهانی طلا درهفته جاری رای دادند. بر اساس این گزارش، پس از اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند قصد دارند قبل از کاهش میزان محرک پولی 85میلیارد دلاری اطلاعات بیشتری از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کسب نمایند قیمت طلا در این روز تا 4.1 درصد افزایش یافت.براین اساس، برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته تحلیلگرانی که کاهش محرک پولی را پیش بینی کرده بودند شگفت زده کرد و ارزش دلار به پایین ترین حد خود در 7ماه اخیر رسید و قیمت طلا با رشد روبرو شد.
بر اساس این گزارش،در پی تصمیم غیر منتظره مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم کاهش محرک پولی، اکثر تحلیلگران بلومبرگ به افزایش بهای اونس جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
بر اساس این گزارش،بانک مرکزی می داند که اگر محرک پولی را کاهش دهد یا به طور کلی اجرای آن را متوقف کند نرخ بهره بانکی افزایش می یابد.


از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا اوایل سال2013میلادی از کاهش زودهنگام محرک پولی خبر داد و سرمایه گذاران اعتماد خود به بازار طلا را از دست دادند بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری تاکنون برای اولین بار طی 13 سال اخیر بیشترین کاهش خود را به ثبت رسانده است.
قیمت اونس جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در بازار لندن تا 21 درصد کاهش یافته است. بهای این فلز در 18سپتامبر سال 2013 میلادی 6.5درصد رشد کرد و روز جمعه در سطح 1326دلار به معاملات هفته پایان داد.
در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز 19 کارشناس ارشد اقتصادی و سرمایه گذار بین المللی شرکت کرده اند.بر اساس این گزارش از 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی 9 نفر به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. 8
 نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و دو نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.


هفته گذشته نیز اکثر کارشناسان اقتصادی کاهش قیمت جهانی طلا را پیش بینی کرده بودند.
بر اساس این گزارش، تصمیم غیر منتظره فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ادامه اجرای برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری موجب افزایش 28 دلاری قیمت طلا در هفته جاری شده است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.
 تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی در خصوص روند تحولات قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.


تصمیم غیر منتظره فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ادامه اجرای برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری موجب افزایش 28 دلاری قیمت طلا در هفته جاری شده است.
این در حالی است که،پس ازگشت سریع قیمت جهانی طلا موجب شد تا بازار داخلی هم با تغییر جهت خود روند کاهشی قیمت در طول هفته گذشته را متوقف کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی